• slide1
implantologia
separator

IMPLANTY

Implantoprotetyka stomatologiczna - odbudowa uzębienia na implantach, pozwala na osiągnięcie trwałego efektu estetycznego i na poprawę zaburzonej, poprzez utratę zębów, mechaniki narządu żucia.

Implant dentystyczny, czyli odpowiedni do korzenia zęba, który osadzony jest w kości żuchwy lub szczęki. Jest on  niejako filarem dla prac protetycznych tj. korona, most, proteza. Implant jest jedynym rozwiązaniem stomatologicznym, które odtwarza prawidłowo funkcjonujący nowy ząb. Implanty  są wykonywane z tytanu, a więc z materiału, który ludzki organizm całkowicie toleruje.  Wszczepianie implantu to zabieg chirurgiczny, ponieważ specjalista umieszcza go w kości szczęki.   Aby przywrócić pełną funkcjonalność konieczna jest odbudowa protetyczna tj. korona, most lub proteza.

Leczenie implantologiczne – czy mogę się mu poddać ?

Zdrowe dziąsła są jednym z warunków wszczepienia implantów, przyzębie oraz wystarczająca ilość kości, aby implant stabilnie się utzrymał. Aby spełnić wszystkie te warunki konieczne jest zachowywanie odpowiedniej higieny jamy ustnej oraz regularne wizyty kontrolne u stoamtologa.

Czy będę odczuwać bół przy wszczepianiu implantów?

Zabiegi implantologiczne są wykonywane w znieczuleniu miejscowym (tardycyjnym lub komputerowym). Większość pacjentów nie odczuwa bólu podczas przeprowadzonego zabiegu. W dobie nowoczesnych technologii i metod leczenia oraz znieczuleń zabieg ten, nie jest nieprzyjemny dla pacjentów. Po skończonej procedurze, w związku z ingerencją chirurgiczną pacjenci mogą odczuwać dolegliwości bólowe, jednakże można je zniwelować ogólnodostępnymi środkami przeciwbólowymi. Każdy pacjent zostaje poinformowany o metodach zmniejszenia ewentualnego  bólu pozabiegowego.

Jak długi czas implant będzie mi służył ?

Implanty stomatologiczne są trwałą metodą rekonstrukcyjną. Po zabiegu mogą służyć pacjentowi do końca życia, w zależności od jego eksplaatacji. Zdarza się, że implanty podobnie jak naturalne zęby zostają uszkodzone przez uraz mechaniczny, chorobę przyzębia czy nieodpowiednią higienę jamy ustnej.

Jak prawidłowo dbać o implant ?

Implanty dentystyczne wymagają takiej samej dbałości jak naturalne zęby. Czyszczenie zębów minimum dwa razy dziennie, stosowanie nici dentystycznej oraz wizyty kontrolne pozwalają na zachowanie długowieczności implantu. Nieodpowiednia higiena jamy ustnej może skutkować  chorobami, które będą zagrożeniem dla implantu, dlatego tak istotnym jest dbanie o niego.

Czy wszczepienie implantu jest bezpieczne ?

Zabiegi implantacji w dzisiejszej stomatologii stały się rutynowymi  i bezpiecznymi zabiegami , jednak tak jak przy każdej procedurze chirurgicznej mogą wystąpić powikłania pozabiegowe. Aby zminimalizować ryzyko lekarz wykonuje  zawsze szereg specjalistycznych badań, a czasem przed właściwym leczeniem implantologicznym stosuje leczenie przygotowawcze.

box1 icoProfesjonalny kontakt
box1 icoPakiety zniżkowe